Strategie utrzymania ruchu w praktyce.

Zwiększ wydajność i niezawodność utrzymania ruchu.

Strategie utrzymania ruchu w praktyce to jedyna publikacja dla kierowników produkcji i szefów utrzymania ruchu, którzy pragną usprawnić działania i zmaksymalizować efektywność swojego zespołu. Opracowana przy udziale ekspertów i praktyków z branży, dostarcza praktyczne rozwiązania oparte na rzeczywistych case studies.

Jakie narzędzia

wykorzystasz dzięki publikacji:
  •  Corrective Maintenance (CM): Nauczysz się planować przeglądy maszyn, szybko identyfikować i usuwać awarie oraz modyfikować maszyny w celu zmniejszenia ich awaryjności.
  •  Predictive Maintenance (PdM): Stworzysz idealny program predykcyjnego utrzymania ruchu, elastycznie budżetujesz działania prewencyjne i konserwacyjne oraz zrozumiesz, dlaczego warto zbierać dane o stanie maszyn.
  •  Preventive Maintenance (PM): Dowiesz się, jak tworzyć bazę awarii i postojów, wykrywać i usuwać problemy zanim spowodują przestój maszyny oraz opracujesz modelowy plan przeglądu.
  •  Total Productive Maintenance (TPM): Zrozumiesz rolę systemu 5S, dowiesz się, jak połączyć działy utrzymania ruchu i produkcji oraz przeprowadzisz audyt efektywności wdrożenia TPM.
  •  Operator Based Maintenance (OBM): Wykorzystasz operatorów do doskonalenia działu UR i poznasz dobre praktyki standaryzacji.
  •  Condition-based maintenance (CBM): Wprowadzisz strategię eksploatacyjną pozwalającą na przewidywanie awarii i prognozowanie zużycia maszyn.
  •  Reliability Centered Maintenance (RCM): Przeprowadzisz ocenę i ranking krytyczności oraz wdrożysz analizę krytyczności maszyn i urządzeń.
  •  Root Cause Analysis (RCA): Wyeliminujesz problemy u źródła dzięki analizie przyczyn źródłowych awarii.
  •  Reactive Maintenance (RM): Poznasz zalety działań reaktywnych i proaktywnych oraz wdrożysz PAM w swojej firmie.

Korzyści

Najnowsze trendy i metody w zakresie zarządzania ruchem
Aktualne przepisy prawne gwarantujące bezpieczeństwo w czasie kontroli
Niezbędna dokumentacja w jednym miejscu
Rozbudowana baza podpowiedzi
Wiedza oparta o doświadczenie ekspertów-praktyków

Ułatwiamy

zarządzanie utrzymaniem ruchu

W dynamicznie zmieniającym się środowisku produkcyjnym, na kierowników produkcji i szefów utrzymania ruchu spoczywa odpowiedzialność za utrzymanie ciągłości działania maszyn i urządzeń. Nieprzestrzeganie najlepszych praktyk i strategii może prowadzić do kosztownych przestojów i problemów z niezawodnością. Dlatego przygotowaliśmy kompleksowy poradnik w formie papierowej publikacji oraz dedykowanego portalu internetowego, który pomoże Ci skutecznie zarządzać utrzymaniem ruchu, minimalizować ryzyko awarii i maksymalizować wydajność zakładu. Skorzystaj z wiedzy ekspertów i praktyków z branży, by wdrażać sprawdzone rozwiązania i podnosić efektywność swojej produkcji.

Aktualności
Dzięki poradnikowi zaktualizujesz swoje działania zgodnie z najnowszymi standardami i zgromadzisz kompletną dokumentację, która pomoże bezproblemowo przejść przez kontrole UDT i PIP.

Gotowe materiały
Otrzymasz wskazówki, jak skutecznie planować przeglądy i konserwację maszyn, aby zminimalizować ryzyko awarii i zapewnić ciągłość produkcji.

Praktyczna wiedza
Dowiesz się, jak wdrażać sprawdzone strategie utrzymania ruchu oraz jak optymalnie zarządzać zasobami ludzkimi, aby maksymalizować wydajność i niezawodność Twojego zakładu

W poradniku Strategie Utrzymania Ruchu w Praktyce znajdziesz:
  •  Realne wdrożenia oparte na case studies. Opracowaliśmy strategie zarządzania utrzymaniem ruchu bazujące na rzeczywistych przykładach z firm, takich jak Amica czy Philip Morris. Dzięki temu możesz być pewien, że proponowane rozwiązania są sprawdzone i efektywne.
  •  Kompleksowe podejście do utrzymania ruchu. Nasza publikacja obejmuje szeroki zakres tematów, od korygującego i prewencyjnego utrzymania ruchu po nowoczesne strategie takie jak TPM, Lean i Agile Manufacturing. Dzięki temu znajdziesz odpowiednie rozwiązania dla każdej sytuacji i rodzaju maszyn w swoim zakładzie.
  •  Gotowe dokumentacje i formularze. W poradniku znajdziesz przykładowe dokumentacje, takie jak plany przeglądów, formularze planów przeglądów, raporty z przeglądów, harmonogramy konserwacji oraz wiele innych. To oszczędność czasu i pewność, że Twoja dokumentacja będzie kompletna i profesjonalna.
  •  Narzędzia i wskazówki dla liderów utrzymania ruchu. Dzięki naszym wytycznym dotyczącym zarządzania zasobami ludzkimi, budowania zespołów i motywowania pracowników, staniesz się jeszcze lepszym liderem. Nauczysz się, jak skutecznie komunikować trudne decyzje, jak budować zaangażowanie wśród pracowników oraz jak minimalizować rotację w zespołach utrzymania ruchu.

Co nas wyróżnia:

25 lat doświadczenia na rynku
Najlepsi autorzy w branży
Zawsze aktualne informacje
Komplet procedur niezbędnych na każdym etapie

Kogo zapraszamy do zakupu publikacji:

  •  Szefów i kierowników UR, którzy chcą skutecznie zarządzać zachowaniem ciągłości produkcji w firmie i szukają inspiracji zaczerpniętej z praktycznych case studies,
  •  Dyrektorów produkcji i UR, którym zależy na wspieraniu sprawnego przepływu informacji w firmie i wysokiej jakości pracy działu utrzymania ruchu,
  •  Pracowników Działu UR, którzy chcieliby zgłębiać swoją wiedzę i szukają rzetelnego źródła informacji

Spis treści

arrow_forwardPREWENCJE I PREDYKCYJNE UTRZYMANIE RUCHU
arrow_forwardWDRAŻANIE I DOSKONALENIE KOMPLEKSOWEGO UTRZYMANIA RUCHU (TPM)
arrow_forwardNIEZAWODNOŚĆ I RYZYKO TECHNICZNE
arrow_forwardMIERZENIE I ANALIZA EFEKTYWNOŚCI
arrow_forwardNOWOCZESNE METODOLOGIE OPERACYJNE W PRODUKCJI I UTRZYMANIU RUCHU
arrow_forwardZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
arrow_forwardBIZNESOWE ZARZĄDZANIE UTRZYMANIEM RUCHU
arrow_forwardBEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY W DZIALE UTRZYMANIA RUCHU
1. Prognozowanie w utrzymaniu ruchu (PDM)
1.1. Jak stworzyć opłacalny program predykcyjnego utrzymania ruchu?
1.2. Elastyczne budżetowanie działań prewencyjnych i konserwacji maszyn w oparciu o wariantowe plany prewencyjne
1.3. Praktyczne zastosowanie metodologii PM
2. Planowanie i harmonogramowanie (PM)
2.1. Wykrywanie i usuwanie problemów, zanim spowodują one niezaplanowany postój maszyny
2.2. Strategia modelowego planu przeglądu
3. Metodologia prowadzenia działań reaktywnych (RM) i proaktywnych (PAM)
3.1. Strategia utrzymaniu ruchu naprawy po wystąpieniu awarii
3.2. Planowanie działań prewencyjnych i okresowych dla każdej maszyny
4. Konserwacja maszyn w zależności od stanu technicznego (CBM)
4.1. Przewidywanie awarii i prognozowanie zużycia maszyn
4.2. Gospodarka smarownicza jako nieodzowny element utrzymania ruchu
4.3. Ewolucja możliwości i zorganizowania diagnostyki stanu technicznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym
4.4. Jak zagwarantować czyste sprężone powietrze?
4.5. Diagnostyka układów hydraulicznych
4.6. Kompleksowe czyszczenie maszyn
4.7. Monitorowanie olejów w czasie rzeczywistym. Przykłady aplikacji
4.7.1. Wpływ konstrukcji na rodzaj monitorowania
4.7.2. Przykład monitorowania kompleksowego
4.8. Konserwacja napędów silników
4.9. Czyściwa przemysłowe
5. Formularze prewencyjnego i predykcyjnego utrzymania ruchu
5.1. Przeglądy
5.1.1. Formularz planu przeglądu
5.1.2. Raport z wykonania przeglądu
5.1.3. Zlecenie pracy I
5.1.4. Zlecenie pracy II
5.1.5. Dzienny raport technika UR
5.1.6. Tygodniowy raport techników UR
5.1.7. Harmonogram przeglądów, konserwacji i badań kontrolnych
5.1.8. Harmonogram przeglądów Pm i Pdm
5.2. Prewencja
5.2.1. Arkusz planu prewencyjnego
5.3. Awarie
5.3.1. Mapowanie procesu usuwania awarii
5.3.2. Mapowanie procesu usuwania awarii – odseparowanie czynności
5.3.3. Katalog usterek
6. Narzędzia, zasady, procedury, które w znaczący sposób zwiększają poziom bezpieczeństwa w zakładach produkcyjnych
6.1. Mali wspomagacze bezpiecznego procesu produkcyjnego – opakowania do narzędzi, zatyczki, nakładki, uchwyty
7. Europejski model bezpieczeństwa produktu
7.1. Ryzyko w europejskim systemie bezpieczeństwa produktu
8. Wpływ błędów poznawczych i heurystyk na decyzje kierownika produkcji
9. Zasilanie zakładów przemysłowych w ujęciu lokalnym i globalnym
1. Proces wdrażania TPM
1.1. Jak TPM może połączyć działy utrzymania ruchu i produkcji?
1.2. Analiza poziomu wdrożenia Kompleksowego Utrzymania Ruchu (TPM) na przykładzie firmy z przemysłu elektrotechnicznego
1.2.1. Studium przypadku – obniżenie kosztów utrzymania ruchu maszyn poprzez wdrożenie elementów Total Productive Maintenance
1.2.2. Praktyczne zastosowania technologii informatycznych w tworzeniu Smart Maintenance
1.2.3. Po jakie rozwiązania IT sięgać w przemyśle?
2. Autonomiczne utrzymanie ruchu
2.1. Wdrożenie autonomicznego utrzymania ruchu
2.1.1. Arkusz audytowy kroku I oraz II
2.1.2. Arkusz OPL – lekcja jednotematyczna
2.2. Formularze pracy
2.2.1. Operacje w Autonomicznej konserwacji
2.2.2. Standard AM wg TWI
2.2.3. Autonomous Maintenance Standard – czyszczenie, inspekcja
2.2.4. Harmonogram prowadzonych przeglądów AM wg metody NWRCZ
2.3. Sześć błędów przy wdrażaniu autonomicznego utrzymania ruchu
3. Narzędzia TPM
3.1. Rola systemu 5S
3.2. System 5S. Błędy i pułapki przy wdrażaniu i jak ich unikać
4. Formularz i arkusze
4.1. Zgłaszanie i rozwiązywanie problemów
4.1.1. TPM Red Tag – zgłoszenie awarii
4.1.2. TPM White Tag – zgłoszenie usterki
4.2. Strategia TPM
4.2.1. Audyt efektywności wdrożenia TPM w zakładzie - Część I
4.2.2. Audyt efektywności wdrożenia TPM w zakładzie - Część II
4.2.3. Audyt efektywności wdrożenia TPM w zakładzie - Część III
5. Nowoczesne systemy wizyjne w zakładzie produkcyjnym
1. Korygujące utrzymanie ruchu (CM)
1.1. Strategia korygującego utrzymania ruchu
1.1.1. Jak wyprzedzać awarię dzięki planowaniu przeglądów maszyn?
1.1.2. Case study: jak firma Amica usprawniła funkcjonowanie działu UR wprowadzając strategię CM?
2. Doskonalenie utrzymania ruchu przy pomocy operatora (OBM)
2.1. Wykorzystanie operatorów w doskonaleniu działu UR
2.2. Dobre praktyki standaryzacji i rekomendowane rozwiązania w strategii OBM
3. Utrzymanie ruchu zorientowane na niezawodność środków trwałych (RCM)
3.1. Analizy niezawodnościowe
3.1.1. Analiza krytyczności maszyn i urządzeń
3.1.1.1. Krytyczność we współczesnych koncepcjach utrzymania ruchu
3.1.1.1.1. Wykorzystanie metody analizy Pareto i FMEA w eksploatacji maszyn i urządzeń oraz ocenie ryzyka
3.1.2. Analiza przyczyn źródłowych awarii
3.1.2.1. Zasada i narzędzia RCA
3.1.3. Arkusze pracy
3.1.3.1. Narzędzie FRACAS
3.1.3.2. Ranking i analiza krytyczności I
3.1.3.3. Analiza krytyczności parku maszynowego II
3.1.3.3.1. Ranking analizy krytyczności majątku technicznego
3.1.3.4. Arkusz PP
3.1.3.5. Root Cause Analysis – RCA na bazie A3
3.1.3.6. Arkusz RCM
3.1.3.7. Karta maszyny/urządzenia
3.1.3.8. Arkusz udoskonaleń – eliminacja źródeł zanieczyszczeń i miejsc trudno dostępnych
3.1.4. Elementy identyfikacji przemysłowej
3.1.4.1. Zastosowanie znaczników RFID do identyfikacji narzędzi
3.1.5. Automatyzacja jako strategia zarządzania produktywnością – wybrane aspekty wydajności, zwiększania średniego czasu bezawaryjnej pracy (MTBF) i bezpieczeństwa
3.1.5.1. Zdefiniowanie wskaźnika MTBF
3.1.5.2. Sterowanie manualne a sterowanie numeryczne
3.1.6. Wymagania minimalne dla maszyn – obszar oceny
3.1.7. Najważniejsze typy robotów stosowanych w przemyśle
3.1.8. Inwestycja w nowoczesne technologie zrobotyzowane – analiza kosztów
3.1.9. Analiza RAMS maszyn i urządzeń – wybrane aspekty związane z utrzymaniem ruchu urządzeń w zakładach przemysłowych
3.2. Elementy mobilnych systemów z podtrzymaniem zasilania
3.3. Obróbka plastyczna
3.4. Obrabiarki CNC
3.5. Maszyny używane
3.6. Zastosowanie komponentów i części zamiennych „zgodne z przeznaczeniem”, czyli według zaleceń producenta – wybrane zagadnienia
3.6.1. Wytyczne ochrony termicznej silnika elektrycznego
3.7. Elementy złączne
3.8. Krytyczność awarii maszyn i urządzeń
3.9. Normalizacja w utrzymaniu ruchu: od świadomości do kreatywności
3.10. Wpływ zróżnicowania utrzymania ruchu na MyMS
1. Projektowanie systemu efektywności utrzymania ruchu
1.1. Dobór oraz definiowanie wskaźników dla potrzeb organizacji
1.2. Struktura KPI w UR i jej wdrażanie
1.3. Od wdrożenia do audytu systemu mierzenia efektywności utrzymania ruchu
2. Doskonalenie KPI i systemu efektywności
2.1. Benchmarking wskaźników efektywności
2.1.1. Jak zaoszczędzić 42 dni pracy rocznie dzięki analizie wskaźników? Case study LC Elektronik
2.2. KPI w projektach remontowych – wybór, zasady, metody i przykłady
3. Formularze i arkusze pracy
3.1. Definiowanie KPI
3.1.1. Formularz KPI
3.1.1.1. Formularz KPI nr 2
4. Jak zwiększyć wydajność produkcji? Case study firmy Luxon Led
1. Professional Asset Management
1.1. Wybór strategii zakupowej maszyn
1.1.1. Zakup maszyny od zagranicznego dostawcy. Problemy w praktyce
1.2. Licencja – ukryte koszty zakupu maszyn w Przemyśle 4.0
2. Lean i Agile Manufacturing
2.1. Zwinne wyważanie, czyli udoskonalenie Lean
2.2. Lean Thinking – czym jest i jakie wyzwania stawia przed liderem UR?
2.3. Bariery i ograniczenia we wdrażania koncepcji Lean Management
2.4. Koncepcja lean w tworzeniu zrównoważonej produkcji
2.5. Audyty wewnętrzne w przedsiębiorstwie oraz ich wpływ na rozwój kultury organizacyjnej. Zagrożenia dla dobrego audytu – Droga Inter-Metal s.c. do sprawnego systemu audytów wewnętrznych
2.6. PDCA, 5 Why i inne metody rozwiązywania problemów według lean management
3. Word Class Manufacturing (WCM)
3.1. World Class Manufacturing vs. Lean Management
3.2. Korzyści z wdrożenia modelu WCM w przedsiębiorstwie przemysłowym
4. Optymalizacja rozmieszczenia stanowisk pracy przy pomocy Excela i grafu, i co to ma wspólnego z nawigacją GPS?
5. Cyfrowa standaryzacja procesów produkcyjnych e-lean
6. Fabryki przyszłości
7. Oprogramowanie CAD i CAM
8. Wdrażanie i rozwój rozwiązań Przemysłu 4.0 procesów produkcyjnych w celu stworzenia inteligentnej fabryki
8.1. Przemysł 4.0 – jeszcze wiele musimy się nauczyć
8.2. Praktyczna realizacja założeń Przemysłu 4.0
9. „5T” w nowym FMEA. Dlaczego planowanie i przygotowanie są ważne przy jego tworzeniu?
10. Przemysł 5.0, czyli piąta rewolucja przemysłowa
11. Umowy na systemy ERP
1. Strategie budowania skutecznych zespołów utrzymania ruchu
1.1. Jak kształtować zaangażowanie pracowników produkcyjnych? - Część I
1.2. Jak kształtować zaangażowanie pracowników produkcyjnych? - Część II
1.3. Pozyskiwanie wartościowych pracowników
1.3.1. Dlaczego warto inwestować i rozwijać proces wdrożenia w firmie
1.3.2. Rola przedstawiciela produkcji w procesie rekrutacyjnym
1.4. Onboarding zakończony sukcesem, czyli o tym, jak firma Getinge przeprowadza onboarding w firmie produkcyjnej
1.5. Sztuka delegowania zadań zespołowi
1.6. Jak angażować pracowników dzięki aplikacji mobilnej? Case study Wielton S.A.
1.7. Jak zbudować samozarządzający zespół produkcyjny?
1.8. Dobrostan pracowników – kluczowa wartość wpisana w strategię ESG. Case study Xella Polska
1.9. Proaktywny pracownik na produkcji
1.10. Niezbędnik trenera produkcji, czyli jak skutecznie szkolić pracowników produkcyjnych
1.11. Przywództwo sytuacyjne wg Blancharda jako droga do empowermentu pracowniczego
1.12. Jak zbudować zespół, który nie wyklucza? Pięć kluczowych komponentów dobrej strategii diversity & inclusion w organizacji
1.13. Komunikacja w dziale produkcji, czyli jak sprawić, by wszyscy grali do jednej bramki. Na przykładzie firmy Hirschvogel Components Poland
2. Motywowanie pracowników
2.1. Manager jako coach – wspieranie rozwoju kompetencji
2.2. 6 najczęstszych błędów kierownika produkcji
2.3. Rozmowy z pracownikiem o celach i efektach pracy
3. Sposoby ograniczania rotacji w zespołach utrzymania ruchu
3.1. Dodatki do wynagrodzenia za obecność w pracy
4. Komunikacja i budowanie relacji z pracownikami
4.1. Jak komunikować trudne decyzje?
4.2. Zarządzanie pracownikami produkcyjnymi z pokolenia Z
4.3. Zasady oceniania pracowników
4.4. Efektywny plan rozwoju pracowników
4.5. Kształtowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych
4.6. Systemy wsparcia pracowników produkcyjnych
4.7. Transformacja energii konfliktu w zarządzaniu zespołem
4.8. Obraz pracownika produkcji w oczach badań. Jakie wnioski z nich wynikają dla osób zarządzających?
4.9. Awans z pracownika na przełożonego – jak przygotować się do nowej roli
5. Tajniki komunikacji wewnętrznej w organizacji
6. Gwarantowane wynagrodzenie minimalne
7. Monitoring pracowników – czym jest oraz w jakich sytuacjach może być stosowany?
8. Prawne i praktyczne zagadnienia związane z zatrudnianiem pracowników
8.1. Podstawy legalności zatrudnienia cudzoziemców jako wyzwanie dla nowoczesnych przedsiębiorstw
8.1.1. Sankcje dotyczące nielegalnego zatrudnienia w praktyce
8.1.2. Zatrudnienie obywateli Ukrainy
8.1.2.1. Wyrok Sądu powszechnego w zakresie legalności zatrudnienia obywateli Ukrainy
8.2. Zatrudnianie pracowników 50+
1. Strategia biznesowa i zarządcza w utrzymaniu ruchu
1.1. Koncepcja biznesowego utrzymania ruchu
1.2. Strategie zarządcze szefów UR
1.2.1. Japońska strategia zarządzania Hoshin Kanri
1.2.2. Najcenniejsze kompetencje szefa produkcji – kompetencje miękkie czy kompetencje techniczne?
1.3. Analizy strategiczne
1.3.1. Analiza ryzyka w dziale UR
1.3.2. Macierz ryzyka
1.3.3. Matryca maszynowa
1.4. Biznesowe podejście do służb utrzymania ruchu na przykładzie zakładu Technonicol-Insulation sp z o.o. w Wykrotach
1.5. Jak zapobiegać kryzysom?
1.6. Jak zapewnić odpowiednie kompetencje i infrastrukturę przy dynamicznym rozwoju portfolio produktów i procesów w firmie produkcyjnej na przykładzie Bosch Wrocław
1.7. Organizacja i optymalizacja outsourcingu utrzymania ruchu – kluczowe szanse i ryzyka
1.8. Zarządzanie projektami inwesycyjnymi – harmonogrowanie projektów
1.9. Sposób na kryzys – transparentność i eliminacja strat
1.10. Wyzwania i bariery związane z wdrożeniem Shop Floor Management
1.11. SIPOC – Mapowanie kluczowych składników doskonalenia procesu
1.12. Analiza i modelowanie biznesowe w sektorze produkcyjnym
1.13. 5 wyzwań organizacyjnych polskiej branży przemysłowej
2. Budowanie pozycji utrzymania ruchu w strukturach firmy
2.1. Transformacja działu utrzymania ruchu
2.1.1. Zarządzanie zmianą 3D – skuteczne wdrażanie zmian w organizacji
2.2. Doskonalenie zarządzania technicznego na przykładzie Keller Polska
1. Przygotowanie operatora do pracy na maszynach jako podstawowe ryzyko BHP dla pracodawcy w zakresie utrzymania ruchu
1.1. Przyspieszona produkcja i zwiększone bezpieczeństwo procesów
2. Obowiązki producentów i użytkowników maszyn wynikające z dyrektyw maszynowych i rozporządzeń
2.1. Wymagania zasadnicze i minimalne dla maszyn i urządzeń w teorii przepisów prawa
2.1.1. Obowiązki użytkownika wynikających z eksploatacji maszyn
2.2. Wypadek przy pracy operatora na niedostosowanej do wymagań maszynie na podstawie orzeczenia sądu
2.3. Nowa dyrektywa maszynowa – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1230 w sprawie maszyn oraz w sprawie uchylenia dyrektywy 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Rady 73/361/EWG
3. Bezpieczeństwo podczas transportu wewnątrzzakładowego z punktu widzenia służb Utrzymania Ruchu
3.1. Transport wewnątrzzakładowy w teorii
3.1.1. Ręczne prace transportowe
3.1.2. Wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy przy transporcie wewnątrzzakładowym przy wykorzystaniu urządzeń transportu bliskiego
3.2. Wyrok Sądu Rejonowego w zakresie wypadku przy pracy w transporcie wewnątrzzakładowym
4. Bezpieczeństwo i higiena pracy jako element konieczny w życiu służby utrzymania ruchu
4.1. Bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych
4.2. Prawo do wcześniejszej emerytury dla pracownika Służby Utrzymania Ruchu
4.3. Pracownicy Służby Utrzymania Ruchu w aspektach wypadków przy pracy
4.3.1. Wyrok sądu – sprostowanie protokołu powypadkowego
5. Pracownicy Służby Utrzymania Ruchu w pracy przy monitorach ekranowych – zmiany, organizacja, konsekwencje
5.1. Zmiany w zakresie pracy przy monitorze ekranowym oraz pracy zdalnej
5.1.1. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie BHP na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe
5.2. Główne zagrożenia dla pracownika wynikające z pracy przy komputerze
6. Praca zdalna – zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy
7. Bezpieczeństwo użytkowania urządzeń i instalacji będących pod napięciem
8. Bezpieczna praca z substancjami i preparatami chemicznymi

Poznaj autorów:

Zamów poradnik

Wybierz swoją wersję publikacji i czerp wiedzę z doświadczeń innych ekspertów.

Wersja
PREMIUM
zł netto / zł brutto
netto
zł brutto
  •  Publikacja w wersji cyfrowej
    w formie e-portalu
  •  Publikacja w wersji papierowej
  •  Kwartalne aktualizacje
    (za dodatkową opłatą w wysokości 619,50 zł netto)
  •  Wszystkie dokumenty w wersji edytowanej
  •  Możliwość korzystania z publikacji
    na urządzeniach mobilnych
Wersja
podstawowa
zł netto / zł brutto
netto
zł brutto
  •  Publikacja w wersji papierowej
  •  Kwartalne aktualizacje
    (za dodatkową opłatą w wysokości 549 zł netto)
  •  Wszystkie dokumenty w wersji edytowanej
  •  Możliwość korzystania z publikacji
    na urządzeniach mobilnych

Dla Twojej wygody automatycznie przedłużymy dostęp do publikacji na kolejny rok. Jeśli jednak będziesz chciał zrezygnować – wystarczy skorzystać z formularza rezygnacji znajdującego się tutaj

Cena nie zawiera kosztów wysyłki. Koszty wysyłki zostaną obliczone po dodaniu produktu do koszyka.

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z bok@forum-media.pl